CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 4, 2008

Sokong Parti @ CaloN???

Ramai yang keliru sama ada nk sokong Parti ataupun calon?misalnya la kn, kt Parlimen, calon yg bertanding antara A & B. Calon A ni bertanding utk parti yg memperjuangkan Islam dan Calon B ni plak, bertanding utk parti yg x mprjuangkan islam. Antara kedua2 calon ni, Calon B ni mempunyai kredibiliti yg tinggi dan lebih baik berbanding calon A. so, nk ngundi sapa?Calon A@B?

Dalam hal ni, kita kena fhm dan jelas tentang keadaan ni..tp bg yg x fhm 2, cubalah tanya pada yg pakar ya…kt cni,sy just menyatakan pendapat sy. Bagi sy, klu dalam situasi begini, oleh kerana negara ni menentukan parti mana yg akan memerintah berdasarkan berapa bil.kerusi yg menang, so as a muslim, kita kena pilih Parti yg memperjuangkn islam bukannya calon yang bertanding..memanglah calon tu pun penting jgk tp jika kita menambahkan bilangan kerusi bg parti yg x sepatutnya dan jika kerana itu,parti tu yg dpt memerintah,alamatnya kita tak kan dapat membina khilafah islamiyyah kerana dasar yg diperjuangkan bukanlah Al-Quran dan As-Sunnah..so fikir2kanlah…

Semoga kali ni ada perubahan yg lebih baik..dan diharap xde penipuan yg lebih besar akan berlaku. Firman Allah SWT:

“Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). Dan apabila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan. Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.”

(Surah Al-Baqarah:ayat 9-12)

Inilah golongan yg berusaha apa sj utk mengelakkan islam menang. So berhati2lah dengan golongan seperti ini kerana diakhirat nanti golongan munafik ni lah yg akan menghuni neraka yg paling bawah sekali..mudah2an kita tak tergolong dlm golongan ni ya..na’uzubillah min zalik..

0 comments: